tirsdag 21. oktober 2008

Brugmansia suaveolens 'Lemon Dream'


Det blomstrer fortsatt på verandaen. Blodbeger er absolutt en stor favoritt - nydelig. Engletrompeten, Brugmansia suaveolens 'Lemon Dream', sådde jeg i fjor, og det er første året den blomstrer. I fjor blåste den eneste knoppen avgårde i sørvesten.......ha ha. Gjett om jeg lo den gangen..... Fargen er litt blass gul synes jeg, og den lukter ikke spesielt, har det med sorten å gjøre eller?
Har sådd flere i år, og jeg gleder meg veldig til blomstring neste år - bare jeg får berget de gjennom vinteren.
Blåste bra i natt, men pottene ute er i god behold, og ingen knopperhar blåst bort denne gangen.
Går det som jeg håper, har jeg frøboksen i morgen, yesss, gleder meg. Boksen kom litt brått på denne gangen, så jeg rekker neppe å få den avgårde før helga, men skal prøve å gjøre mitt beste...
Kan jo legge inn et bilde her om jeg får tid, så dere kan få en liten titt på herligheten......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar