torsdag 23. oktober 2008

Høsten er her

Frøstand på klematisen "Gipsy Queen" en vakker høstdag.


Da har høsten virkelig begynt å gjøre seg gjeldende også på disse kanter av landet. På langtidsvarselet er det meldt fra 0 til 3 minusgrader i begynnelsen av neste uke. Hittil har jeg bare "beundret" snøen på avstand, der den ligger som melis på de opp til 1500 meters høye fjelltoppene som jeg har flott utsikt til fra stuevinduet.

Bær på Kaprifolen.

Småfuglene, spurv, kjøttmeis og blåmeisene er på flittig besøk på meisebollene som henger rett utenfor vinduet - det er så koslig å sitte inne og titt på den hektiske aktiviteten. Akkurat nå har de tatt seg en pause, for vinden kommer i hard kast susende ned fra dalen. De blir vel sjøsyke av å henge i bollene som pendler rundt i vinden. Jeg får ordne en stødigere opphengsmåte når vinden løyer.
Ennå blomstrer engletrompet og diverse annet ute i pottene sine. De står på verandaen tett inntil husveggen, og jeg prøver å vente det lengste med å ta de inn. Håper bare jeg somler meg til å gjøre det tidsnok.
Oj ,den der var da altfor diger mer passende den her =D> tenker jeg. Ikke klarer jeg å slette den
tullingen heller Nå når jeg endelig har fått inn smilefjesa så klager jeg - huff ikke meningen det hildeG :d - som hjelpte meg med å få de inn. De er jo veldig søte da. Det skal de i alle fall ha.
Ja hvor var jeg før de søte småtrolla her dukka opp? Høst var vel temaet. Nå knaker det skikkelig i huset når vindkastene treffer - da er det greit å kunne være inne. Det er over 13 varmegrader ute, så jeg får vel vente til senere med å fyre i ovnen.
Jeg har flere høstbilder på lager som jeg hadde tenkt å legge inn, men jeg har problemer med å få de der jeg vil. Når jeg legger inn bilder havner de som jeg vil ha sist øverst. Hvordan gjør dere det? Er det sånn at jeg må legge inn alle bilda jeg vil ha først - men det vet jeg jo ikke hva er før jeg skriver - eller klarer dere å få de plassert etter hvert som dere skriver?
Teskjeoppskrift mottas med stor henrykkelse.
Får avslutte med denne her da som en påminnelse om at etter vinter kommer atter en vår.

2 kommentarer:

  1. Hos meg og hamnar alle bileta øverst. Eg drar dei på plassder eg vil ha dei etterkvart, det tar av og til litt tid å finpusse men eg har ikkje gidda å "kave meg opp" med å finne ut annan metode å få det gjort på !
    Trur eg må få meg eit kurs i smiletryner eg og (igrunnen saknar eg dei i eigen blogg -hi hi )

    SvarSlett
  2. Hei du! Det er riktig at siste bildet legger seg øverst. Men ... Du kan dra bildene dine lenger ned. Dra til du dekker litt av neste bilde, slipp. Hvis intet skjer, prøv på nytt. Stopp FØR du når bunnlinjen i boksen. På denne måten kan du omrokkere. Men jeg klarer bare å forsere ett bilde av gangen. Lykke til!

    SvarSlett