søndag 8. mars 2009

Årets første haging

Yess - årets første haging. Nå er våren er - i alle fall en liten stund, før det kommer et lite tilbakesllag i form av snø. Jeg kan ikke huske et eneste år uten litt snø i april, men pytt sann - den smelter som regel i rekordfart - heldigvis.

I dag monterte jeg opp en kompostbinge til, kjøpt på plantasjen. Det er en sånn grønn sak i plast eller metall - enkel og grei, og lett å flytte når jeg kommer på at det er aktuelt. Jeg er helt i startgropa når det gjelder kompostering, starta ut på sensommeren i fjor, og i dag snudde jeg om på komposten og lempa den over i den nye bingen. Jeg vet ikke helt hva jeg styrer med, men satser på at veien blir til mens jeg går. Grei filosofi det...

Bildet som ble tatt i går, viser en av mine selvsådde sommerfuglbusker etter vinteren som tydligvis har vært mild. Den ser uforskamma frisk og våryr ut...like våryr som jeg føler meg kanskje.........
Er litt fristende å ikke klippe den tilbake, men det er vel det beste så den blir litt tettere. Vi får se når den tid kommer - best å holde litt tilbake og ikke falle for fristelsen å rydde beda for tidlig - frosten kommer nok på besøk igjen - lett å glemme når gradestokken viser 10 grader.

Nå gror det både ute og inn, våren er her - jippi.......

1 kommentar:

  1. Ja, nå begynner det en hærlig tid =) Stadig nye ting som spirer.

    Jeg strever også litt med å lavære å begynne vårryddinga i bedene for tidlig. Det klør, det klør!

    SvarSlett