lørdag 6. februar 2010

Det lyser i hagen



Tenkte at det var på tide med et aldri så lite blogginnlegg igjen. Jeg er så absolutt ikke av de flittigste, men nå slår jeg til :-)
I dag har vi montert lys i drivhuset, og for første gang lyser det opp i hagen - og som det lyser - håper ikke det generer noen av naboene.
En ting er sikkert, det lyser lang vei.......

Foreløpig har jeg bare overvintringsplanter i drivhuset. Det er fremdeles så pass kaldt her på disse kanter at jeg ikke tar sjansen på å sette ut nyprikla tomater og chilli. Varmegradene må vel komme snart, vi er bare ikke vant til dette været her på sunnmøre.

Skal ikke klage, det er tross alt deilig med en skikkelig vinter - får bare håpe på at det kommer en skikkelig sommer i kjølevannet - man kan jo alltids håpe.
Nå gleder jeg meg til våren så jeg får ta fatt på min første drivhussesong.

Inne på planterommet spirer blodbeger, agurk, stokkroser, tomat, chilli, stemor, pelargonia og diverse annet. Staudene har jeg ikke sådd ennå, og jeg er usikker på om det det blir sådd noe særlig i år.

I tilfelle blir det frø fra i fjor, det var ikke alt jeg fikk spiring på i fjor. Ikke har jeg plass i beda heller, og jeg lager ikke nye før jeg har fått skiferplattingen og sti på plass.
Det får bli årets prosjekt.

2 kommentarer:

  1. Så idyllisk med lys i drivhuset ;o)
    Ja, det har vært så inni #&%¤/ kaldt, men egentlig flott for å være helt ærlig! Og nå skinner sola også...Nesten så jeg får lyst på en skitur! men bare nesten......
    Klart vi kan bytte pelliser! Hvilke har du sådd? Jeg har kanskje også noe annet du har lyst på? Jeg har jo fått så mye av deg!
    Vi snakkes!

    SvarSlett
  2. Ja er det ikke deilig når drivhuset lyser i snøen!!!

    SvarSlett