torsdag 1. april 2010

Drivhuskos



Det spirer og gror i drivhuset. Jeg koser meg veldig med å pusle med småplantene. Skifte jord på de som har overvintret, nippe til et glass rødvin, eller kaffe, og bare la tiden gli forbi. Deilig. Ingenting er så avslappende som å tilbringe noen timer der ute.



Her er noen av tomatplantene som jeg sådde tidligere i vinter. Bildet er tatt  en tid tilbake, og nå står de i hver sin 17l potte.




Pellissådden har ikke kommet lengre. Kanskje jeg skal potte de om i morgen – eller i overmorgen.

Her er purre og asparges. Har aldri sådd noen av disse før og gleder meg til å se hvordan purren bli til høsten. Asparges må jeg nok vente noen år på tenker jeg.



DRIVHUS ER TOPP!!!

6 kommentarer:

  1. Wow, så langt det har kommet hos deg da. Jeg har akkurat begynt å bære overvintringsplantene ut i drivhuset i dag. Fortsetter i morgen, og da regner jeg med å begynne og prikle noe av det jeg ha sådd i år også.

    Ser virkelig frem til å tilbringe noen timer der ute, gjerne med et lite glass vin til :-)

    SvarSlett
  2. Imponert over hvor bra det vokser hos deg. Men du startet kanskje tidlig med såing. Enig i at drivhus er kjekt, spesielt når det kommer noen solstråler og det blir så varmt at døren må åpnes.

    Ha en fin påske videre.

    SvarSlett
  3. Det må jeg si, så flotte store planter! Kose deg gjør du visst, også. Ønsker deg God påske!

    SvarSlett
  4. Så si som hun over meg kommenterer,imponerenede som det vokser og gror hos deg. Mine små ser slettes ikke så lubne og gode ut.
    Hmmmmm......må nok vise de litt mer omtanke og varme..

    Ønsker deg en riktig God Påske

    SvarSlett
  5. Som det spirer hos deg! Det ser veldig frodig ut, og bedre blir det også! Pellisene ser jo veldig frodige ut, syns jeg!
    For et herlig vårvær vi har nå...Det er bare å nyyyyte! Nå er nok all snøen borte også snart!

    SvarSlett
  6. Oj, her var det liv i drivhuset! SÅ frodige og flotte frøplanter du har :) Egensådde pelliser må jo være veldig moro. Drivhuslivet er nok ekstra verdifullt med sne utenfor... Og nå sner det her ved kanten av Oslofjorden også...

    SvarSlett