søndag 16. mai 2010

Prosjekt skiferplatting.



Årets prosjekt er skiferplatting ved siden av inngangsdøra, nordvestvendt. Dette er en del av hagen som blir lite brukt, men en perfekt plass til å nyte solnegangen nå når jeg får plassert “pensjonistbenken” inntil husveggen.
Helt til venstre på bildet skal vi sette opp en levegg – ingen pensjonister liker å sitte i trekk, spesielt ikke når den kommer fra nord.

Nå er det riktignok en del år til jeg bli pensjonist, men det kan være greit å ha en plass hvor jeg kan øve meg. Som kjent, øvelse gjør mester, og jeg har tenkt å bli en rasende god pensjonist. Så er det sagt.

Her er noe av bruddskiferen som skal på plass. Totakt ca 2 tonn med stein.



Nå har vi gravd ut, lagt på duk og i ferd med å kjøre på sand. Det skal få ligge og godgjøre seg i 14 dager før vi har tid til å begynne skiferlegginga. Sjefen for prosjektet har aldri gjort det før så spennende skal det bli. Gleder meg til å se det ferdig.



Oppfølger kommer senere en gang.

Redigert april 2013  Her kommer fortsettelsen på prosjektet :-)


7 kommentarer:

  1. Litt av en jobb. Må si at jeg er spent på fortsettelsen.

    SvarSlett
  2. Herlig! :-)

    Klart man skal bli en rasende god pensjonist! Skal også legge skifer....men ting tar tid. Og det koster ;-) Lykke til! Blir spennende å se resultatet....med bilder av prøvesitting!!! Det må vi også få! :-)

    SvarSlett
  3. Alltid hatt lyst på en sånn platting selv, gleder meg til å se hvordan det blir :D

    SvarSlett
  4. Spennende! Vi har skifer både her og der, og blomsterguri limer og fuger etterhvert som det sprekker og løsner - men det tar sikkert 40-50 år altså :-)

    SvarSlett
  5. Bruddskifer er berre lekkert =) Og dere blir sikkert storveies pensjonister =) Det skal bli spennende å følge leggingen! Lykke til!

    SvarSlett
  6. he..he.. likte den med å øve seg :))

    dette blir nok flott!! klem fra nord

    SvarSlett
  7. Hei! Jeg er også fra Sunnmøre- likte godt den humørfyllte tonen i bloggen din. Koselig blogg- gleder meg til å følge deg videre. Platten blir nok flott den. Ønsker deg en god Pinsehelg!

    SvarSlett