torsdag 4. november 2010

Frøken Krasjlanding

Moseplassen har utlyst en konkuranse med tittelen Frøken Hagegjest 2010 og her er mitt bidrag til konkurransen.
Håper samtidig at det er noen som kan fortelle meg hvilken fugl dette er.
Frøken Krasjlanding.
“Det er bedre med en fugl i hånden, enn ti på taket” :-)
Frøken Krasjlanding er vel den hagegjeste som jeg husker aller best. Hun var tydligvis på insektjakt da hun feiberegnet litt og havnet med et smell i vindusruta. 
Pusen Frøya, som ikke er noen jeger, var straks på pletten i håp om en godbit, svimeslåtte pippipper klarer selv hun å fange. Heldigvis kom jeg henne i forkjøpet og heller ikke denne gangen ble det fugl på menyen.
Her sitter Frøken Krasjlanding trygt i hånden, ør og fortumlet med insektet (om dere ser godt etter) fremdeles godt fast i nebbet.
Sta liten dame det her. Heldigvis kviknet hun til etter en liten stund og fløy avgård med maten i nebbet.
Det satt vel en skokk med søte små og lurte på hvor mamma var blitt av.

11 kommentarer:

  1. Heisann! Det er så greit å bli minna på Annes konkurranser, for jeg glemmer fristene fortere enn svint, er det det det heter??
    Nydelig liten frøken du har i handa... bedre enn ti på taket!
    Go' hælj!

    SvarSlett
  2. Et koselig bidrag, man blir litt varm om hjertet av slik nærkontakt. Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  3. Hei, og takk for besøk på bloggen min, og hyggelig kommentar :)
    Har nå kost meg og lest nedover bloggen din, det ser ut som du er i rute før vinteren. Og artig med syrinblomstring i oktober :)

    Så fint bidrag du har til Frøken Hagegjest! Frøken Krasjlanding var ordentlig søt, godt det gikk bra med henne.
    Lykke til i konkurransen :)

    SvarSlett
  4. Så bra du var så kjapp på foten!
    Flott bilde, og skikkelig kos at du deltar på konkurransen :D

    Angående navnet så veit jeg ikke, men jeg la inn et spørsmål på det udmerkede forumet fugleforum.no så da får vi nok greie på det :)

    http://www.fugleforum.no//index.php?showtopic=879

    SvarSlett
  5. Jeg ved ikke hvilken fugl det er, men hvor er den dog sød.
    Rigtig god weekend.
    Kh Lone

    SvarSlett
  6. Flinke folk på fugleforum tror det er en Munk :)

    SvarSlett
  7. Hei!
    En søt liten stakkar! Det er nok en liten munk. Vi har den ikke på våre fuglesider (www.borgeinorge.no), men den er relativ vanlig fugl å se sommerstid.

    SvarSlett
  8. Tusen takk for hjelpa. Munk er en fugl jeg ikke har hørt om engang. Lærte noe nytt der :-)

    SvarSlett
  9. Vilken söting, och tur (flaks) att du hann före katten! Rolig tolkning av Annes tävling. Själv har jag en lite omröstning för att välja bild...

    Ha det bra!

    SvarSlett
  10. Helledussan :-) Godt frøken Krasjlanding snøt frøken Frøya for et herremåltid, da...

    SvarSlett
  11. Så søt hun er - og for en koselig historie :)
    Ønsker deg en fin helg!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett