onsdag 15. desember 2010

Bloggkalender luke 15 - Julerødt -


Tiden flyr avgårde og vi er nå klar for å åpne luke 15 i bloggkalenderen. Dagens tema er RØDT

Rødt er vel julefargen over alle, men de siste årene har jeg bare pynta med lilla siden vi reiser på tur før julaften, og jeg har ikke tatt meg bryderiet med skifte til rødt. Når sant skal sies så har jeg så å si ikke noe rød julepynt og duker liggende heller.

Forrige helg skulle jeg ha klubbdamene på julebord, og samtidig skulle jeg innvie mitt nye og ganske så store spisebord. Det jeg ikke hadde tenkt på i farta var at egnet duk hadde jeg da slettes ikke. Etter en runde rundt i skuffer og skap kom jeg over denne gardinen fra Ikea som jeg kjøpte for mange år siden på et rekvisitasalg etter en møbelmesse for den nette sum av 20 kroner.


Jeg har ikke tall på alle de gangene den nesten har havnet på søppeldynga, men jeg har ikke fått meg til å kaste den. For en vet jo aldri, det kunne nå være at jeg fikk bruk for den en gang.

Så moralen er, det lønner seg å samle på alt mulig rart :-)

3 kommentarer:

  1. Ja, kjenner til den der. Har hatt noen lakner og gardiner på bordene jeg også oppigjennom.

    SvarSlett
  2. Nydelig blogg du har, også så artig med bloggkalender. En skikkelig god ide!

    SvarSlett
  3. Flaks at du ikke hadde kastet gardinen og godt at det kom til heder og verdighet.

    SvarSlett