lørdag 24. mars 2012

Fuglekasser og tomatblomster

Fridag og fint vær faller ikke alltid på samme dag, men i dag var det full klaff. Jeg fikk ryddet litt i beda, og min kjære har snekret meg to nye fuglekasser, så nå har jeg fire stykker i hagen. Gleder meg enormt til at de nye beboerne flytter inn. Her kan du finne mål på kasser til de forskjellige artene.

I drivhuset har den første tomatblomsten dukket opp. Planten er ikke mer enn ca 15 cm. Det var Promyk som var først ute, så nå er det bare å glede seg til tomater.




En av fiolene som jeg sådde i januar har også kommet i blomst. Dette er Viola x hybrida 'Magnifico'.





Ønsker dere alle en flott lørdagskveld :-)



13 kommentarer:

  1. Selvsådde filoler! Det er liksom litt ekstra stas :) God lørdagskveld til deg også!

    SvarSlett
  2. Fuglene må vi ta vare på, for hva er vel mer koselig enn fuglekvitter i hagen?
    Nydelig fiol, og en løfterik tomatblomst =)
    God helg!

    SvarSlett
  3. Stilig tomatblomst, lekker fiol! Ha en fortsatt god helg!

    SvarSlett
  4. Så supert å ha tomatblomst allerede nå. Min er veldig små enda, men de kommer seg for hver dag!

    Kjempe søt fiol. Jeg blir helt stumm av bildene dine. Den gamle kjelen med fiol - knall fint!

    Ønsker deg en fin kveld. Klem

    SvarSlett
  5. Wow har du så langtkommet tomater , her har de bare tittet opp av jorden.

    Nydelige fioler de har så flotte fargenyanser.

    Ha en fin søndag , Marit.

    SvarSlett
  6. Så fine bilder, mannen min har snekret 2 nye fuglekasser til stæren, æ har hagen full av fuglekasser, men stæren har bare 1 kasse den bruke, så nu får æ forhåpentligvis flere stærfamilier i hagen, den synger så fint,ha en fin søndag hilsen Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. Hei! Så flott tomatblomsten egentlig er! Har ikke dyrket tomater så jeg har vel aldri studert dem så nøye. Fuglekasser i hagen er bra, jeg har planer om å henge opp min første i feriehagen, håper påsken ikke er for sent. Har ikke så mange steder å henge den opp, men får se hvordan det går. Flott med den lenken din!

    Of takk for fine ord på Skyggebalkongen for litt siden. Har vært opptatt med jobb hele uken, derfor litt treg med tilbakemelding her. Jeg kan godt tenke på å bidra med noe på hageblogger, men i tiden framover blir det ikke tid til overs, så jeg får ta fram igjen den tanken senere.

    Kos deg med vårlig søndag!

    SvarSlett
  9. Så nydelig med den fiolen i tekannen :-)

    SvarSlett
  10. Jeg kom bare lige forbi.
    Gode billeder.
    Tak for kigget.
    Ha` en god søndag aften.

    SvarSlett
  11. Hvor dejligt med nye fuglekasser. Jeg håber, at der snart kommer nye beboere.
    Have hilsner
    Nina

    SvarSlett
  12. Så vakker viol:) Ja nå er dagene herlige i hagen, vi må bare nyte det:) Skulle gjerne hatt noen fuglekasser her også... kanskje jeg skal bestille noen av samboer?

    SvarSlett
  13. Hei :)
    blomst på tomatplanta alt, det var tidlig:)
    og så fin fiol! jeg har også planta fioler fra frø jeg samla i fjor, men de er bare små grønne spirer føreløbig... :) kommer vel etterhvert håper jeg :)

    God påske til deg!
    klem:)

    SvarSlett